Prekybos centruose dideliais plakatais mirgančios parduotuvių akcijos suvilioja kiekvieną iš mūsų. Vis dėlto yra keletas būdų, kaip šias akcijas išnaudoti racionaliai ir naudingai. Taip išvengsite bereikalingų pirkinių ir nusipirksite tai, ko reikia. Negana to – už palankią kainą. Supažindinsime su akcijų organizavimo specifika ir patarsime, kaip pasitelkus akcijas laimėti naudą sau.
Ar akcijos iš tikrųjų lemia mūsų sprendimą pirkti?
2013 metais buvo atlikta pasaulinė apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 10 tūkstančių respondentų. 51 procentas apklaustųjų patvirtino, kad jų pirkimo įpročiams turi įtakos prekėms taikomos nuolaidos ar skelbiami išpardavimai. Iš 1000 šioje apklausoje dalyvavusių amerikiečių net 56 procentai apklaustųjų patvirtino tą patį. Šioje apklausoje buvo kalbama apie internetines parduotuves, tačiau galima daryti prielaidą, jog tokie dėsningumai galioja ir apsipirkinėjant tradicinėse parduotuvėse. Vis dėlto tiek prekybininkai, tiek pirkėjų elgesį tiriantys psichologai pastebi, kad šios tendencijos ima kisti, kadangi pirkėjai pradeda perprasti prekybininkų gudrybes. Vis dažniau į parduotuvę ateiname tiksliai žinodami, ko norime.
Kokias pardavėjai organizuoja akcijas ir kaip jas išnaudoti savo naudai
Parduotuvių akcijos gali paskatinti pirkėją įsidėti į krepšelį neplanuotą prabangos prekę, nesezoninę prekę ar bet kurią kitą prekę iš parduotuvės asortimento. Dažnai akcijomis pirkėjas skatinamas paragauti egzotiškų produktų, neįprastų ingredientų, kuriais praturtintų savo meniu. Pasinaudokite tuo! Turėkite nedidelį mėgstamų ar geidžiamų prekių, kurios paprastai jums yra per brangios, sąrašiuką ir atėję į parduotuvę nepatingėkite patikrinti, ar šiandien joms netaikomos nuolaidos.
Kartais prekybininkai skatina pirkėją parduotuvėje išleisti konkrečią pinigų sumą ir tuomet suteikia nuolaidą arba padovanoja papildomų prekių. Jei pasiduosite šiai pagundai aklai, išleisite daugiau, nei planavote ir net galbūt įsigysite nereikalingą lygintuvą ar bulvių traškučių, kad tik pasiektumėte reikiamą sumą. Tai tikrai nėra racionalus apsipirkimo būdas. Tačiau jei žinodami, jog organizuojama tokio pobūdžio akcija, į parduotuvę eisite tik vieną kartą vietoje planuotų 2-3 kartų, galėsite ramia sąžine išleisti didesnę pinigų sumą ir gauti pažadėtą nuolaidą.
Jei jūsų rajone atsidarė nauja parduotuvė, prekybininkai būtinai norės jus privilioti patraukliomis nuolaidomis. Kritiškai įvertinkite šį faktą ir į naują parduotuvę kulniuokite apsišarvoję skepticizmu. Dar viena puiki gudrybė – pasiimkite tik tiek grynųjų, kiek manote, kad galite išleisti naujoje parduotuvėje. Tokiu atveju parduotuvės lentynose galbūt rasite tai, ko jums iš tikrųjų reikia, ir likusį laiką išnaudosite pažinčiai su parduotuvės siūlomu asortimentu. Jei kokios nors prekės jus iš tikrųjų sudomins, kitą kartą užsuksite įsigyti būtent jų.
Akcijos, kurių metu pirkdami vieną prekę gaunate kitos rūšies prekę nemokamai, skatina išmėginti naujus produktus. Paprastai antrosios prekės vertė yra nedidelė arba tai nedidelio kiekio produktas. Pavyzdžiui, pirkdami mėgstamą jogurtą gaunate nedidelį kito jogurto skonio mėginėlį. Gamintojui supakuoti šį nedidelį prekės kiekį nekainuoja brangiai, o gaunama nauda – nemaža. Jei tik susiviliosite nauju skoniu, pirksite produktą ir ateityje. Naudokitės tokiomis akcijomis tik tuomet, kai tikrai be galo mėgstate jogurtą arba kito skonio iš tiesų norėtumėte paragauti.