Pirmiausia, ko gero, reiktų pradėti nuo paaiškinimo, kas yra dujų reduktorius. Automobilių profesionalams tai yra savaime aišku, tačiau žmogui, kuris nenusimano apie transporto priemones, tai ganėtinai sudėtingas dalykas. Tad tiems, kurie nežino, kad yra reduktorius ir kam jis reikalingas, pateikiame išsamią informaciją.
Pirmiausia trumpai – reduktorius yra nepamainoma mašinos dujų įrangos sudedamoji dalis. Ji yra atsakinga už skysto dujų pavidalo keitimą į dujinį. Reduktorių galima sugretinti su išgarintoju, kuriame dujoms keičiant fazę iš skysčio į dujas, slėgis sumažinamas iki 2 bar. Po to šios dujos keliauja į kitą dujų įrangos dalį – purkštukus, kurie yra atskingi už kuro padavimą į cilindrus.
Dujų įrangos reduktorius turi ne vieną užduotį, kurią turi vykdyti visos įrangos veikimo metu. Be to, kad jis atsakingas už skystų dujų pavidalo keitimą į dujinį, reduktorius užtikrina, kad pastovus spaudimas būtų palaikomas automobilio įsiurbimo kolektoriuje.
Taip sunkiai dirbdamas ir rūpindamasis ne viena užduotumi, dujų reduktorius reikalauja išskirtinės priežiūros iš automobilio savininko. Norint palaikyti tvarkingą reduktoriaus veikimą, dujų įrangos savininkas privalo nuolatos tiekti aušinimo skystį. Šis reikalingas tam, kad šildytų reduktorių ir garintų dujas.
Kaip minėta, automobilių dujų reduktorius yra viena iš pagrindinių visų dujų įrangos veikimą palaikianti dalis. Ji reikalauja ypatingo dėmesio ir priežiūros iš savininko. Daugelyje techninių rekomendacijų teigiama, kad reduktorius turėtų būti keičiamas kas 3 – 4 metai, tačiau jo gyvavimo laikotarpis priklauso nuo naudojimo (ar ne per anksti įjungiamos dujos ir kitų parametrų). Būtina atminti, kad automobilio negalima užkurti dujomis. Be viso to perjungiant benziną į dujas reikia palaukti, kol reduktorius sušils (bent iki 40 °C).
Vertingas patarimas, kuris padės padidinti reduktoriaus ilgaamžiškumą – kas maždaug 20 000 – 30 000 km patikrinkite reduktoriaus membranos būklę. Atsižvelgiant į ją galėsite spręsti apie tolimesnius veiksmus. Kuo anksčiau pastebėsite gedimus – tuo greičiau sutaisę galėsite judėti toliau, kol gedimas neįsišaknijo.
Be to reiktų kuo anksčiau pastebėti dujų sąnaudų pokyti: jei jis didėja ar važiuojant pastebima prasta dinamika, tai galite tai priimti kaip reduktoriaus gedimų ar net senatvės simptomus. Tokiais atvejais greičiau keliaukite į servisą arba ieškokite naujo reduktoriaus pakeitimui.
Renkantis naują dujų reduktoriu reikia atsižvelgti į variklio ir vožtuvų ar filtrų konstrukcijas. Dujų įrangos gamintojai kuria dujų reduktorius tiek įprastiems, vidutinio galingumo, tiek ypatingai galingus variklius turintiems automobiliams.
Vis gi automobiliniai reikalai nėra tokie sudėtingi, kai jie pateikiami suprantama ir aiškia kalba, ar ne? Jeigu svarstote įsigyti dujų reduktorių – apsilankykite: http://www.kme.lt/lt/produktai/reduktoriai