Žmonės vairuojantys automobilį, rečiau ar dažniau susiduria su viena itin nemalonia padėtimi, ypač šaltuoju metų sezonu. Esant didėliai variklio apkrovai, jis įkaista iki 90oC. Tokia temperatūra yra normali pajėgaus ir pilnai važiuojančio automobilio temperatūra. Esant termostato problemoms, variklis gali įkaisti, net iki 130oC, o tokia temperatūra gali būti itin pavojinga variklio savijautai ir gali iššaukti didelių problemų.
Dažnas aušinimo skysčiu susirūpina tik esant problemai, todėl puola tvarkyti savaip, dažniausiai tai būna vandens pylimas į aušinimo sistemą. Toks tvarkymo būdas yra labai nerekomenduojamas ir net draudžiamas, nebent avariniu atveju. Vanduo aušinimo sistemoje netinka, nes neturi savyje antikorozinių bei tepalams priskiriamų savybių, kurios reikalingos norint užtikrinti kokybišką vandens pompos darbą.
Termostatas turi būti prižiūrimas reguliariai, bent kas du metus. Keičiant skystį rekomenduojama naudoti tokį patį, tiesiog dapilinėjant. Svarbu sekti instrukcijas, nes kai kurie gamintojai teigia, kad skysčių maišymas gali prišaukti vienų ar kitų variklio problemų.
Norint patikrinti aušinimo sistemos lygi, jis matuojamas išsiplėtimo bakelyje. Atidarius jį, galima matyti MAX ir MIN žymas, kurios ir indentifikuoja tikslų kiekį. Skystį patartina laikyti ties MAX riba. Jei atidarius matomas tuščias bakelis, tada patartina patikrinti aušinimo skysčio kiekį radiatoriuje. Dėmesio – aušinimo skystis po ilgo važinėjimo būna itin aukštos temperatūros, todėl tai darykite atsargiai ir saugokite savo sveikatą!
Pasitaiko tokių atvejų, kad aušinimo skystis esantis termostate sugenda. Tačiau kaip tai pastebėti? Pagrindinis rodiklis – pakitusi automobilio darbinė temperatūra. Jei temperatūra yra žemesnė nei normali, tai tokiu atveju variklis yra šaltesnis nei įprastai. Taip yra rizikuojama automobilio darbu, trauka, dinamika bei didesnėmis kuro sąnaudomis. Jei temperatūra viršiją įprastą, tokiu atveju variklis perkaitinamas, o tai prišaukia dar didesnių variklio problemų bei tvarkymas gali kainuoti, net keletą kartų brangiau.
Taigi, jei vairuojant automobilį pastebite vienokiu ar kitokiu pokyčius ties variklio temperatūra, pravartu pasitikrinti termostatą. Aušinimo skysčio turi būti ties nurodyta MAX riba. Nesilaikant tokių standartų rizikuojama automobilio sveikata ar net žmonių gyvybe.