Šiandien darbo krūvis ir tempas yra labai dideli ir nuolat keičiasi, ypač verslo aplinkoje. Kad įmonė gyvuotų ir sektųsi, ji turi nuolat dirbti ir stebėti vykstantį procesą bei prisitaikyti prie aplinkos. Marketingo kompleksas – tai tarpusavyje susijusių veiksmų ir sprendimų visuma, skirta patenkinti vartotojų poreikius ir pasiekti įmonės rinkodaros tikslus.
Marketingo kompleksas yra gerai žinomas visiems marketingo specialistams
Tai nėra tik vadybos teorija, kilusi iš mokslinės analizės. Marketingo kompleksas yra daugiau koncepcija, kuri parodo pagrindinius sprendimus, kurių rinkodaros specialistai turi patenkinti klientų poreikius. Marketingo strategija – tai bendras skirtingų sprendimų derinys. Kiekvienas rinkodaros sprendimas turi tam tikrus komponentus, o bendra strategija sulaukė tam tikrų rinkos atsakymų. Tačiau rinkodaros komplekso elementų sudėtis ir kiekis nebuvo vieningai pripažinti dėl jų santykinio naujumo ir nuolatinių pokyčių.
Kol kas populiariausias metodas yra toks, kad rinkodaros kompleksas rado keturis elementus
Kol kas populiariausias metodas yra toks, kad rinkodaros kompleksas rado keturis elementus – 4P-kaina, produktas, pateikimas ir rėmimas. Pagrindinė 4P teorijos prielaida yra ta, kad rinkodaros specialistai pateikia teisingą produkto strategiją, tai yra, apibrėžia reikalingas funkcijas, nustato teisingą prekės reklamos ir pristatymo būdų kainą bei užtikrina produkto sėkmę. Todėl teisingas marketingo kompleksas – tai marketingo kompleksas, kuris maksimaliai patenkina pirkėjo poreikius, užtikrina geriausius pardavimus ir didžiausią rinkos dalį.
- Produktas yra viskas, kas gali būti pateikta rinkai, siekiant patraukti dėmesį, pirkti, naudoti ar vartoti ir patenkinti norus ar poreikius. Tai gali būti apčiuopiami objektai, paslaugos, žmonės, vietos, organizacijos ir idėjos.” Kai kalbama apie apčiuopiamą. prekės, tai Taip pat galima išskirti daugybe savybių. Produktas turi savo prekės ženklą, kokybę, dizainą, funkciją, asmeninio naudojimo įvairovę, pakuotę, papildomas paslaugas, garantiją ir klientų aptarnavimą.
- Kaina – tai suma, sumokėta už prekę ar paslaugą, arba vertės suma, kurią vartotojai iškeičia, kad gautų naudos turėdami prekę ar paslaugą arba ją naudodami.“ Kainos taip pat turi daug kintamųjų: kainos, nuolaidos, specialūs pasiūlymai ir mokėjimai pagal produktą. tipas Sąlygos, nuomos ar kreditai, o retais atvejais – paslaugų sąskaitos.
- „Rėmimas – tai sprendimas ir veiksmas, skirtas leisti vartotojams suprasti prekes ir paskatinti juos pirkti šias prekes. Rėmimo elementai gali būti labai įvairūs – visi kartu sudaro klientų informavimą ir reklamą, pardavimų personalą, tiesioginį pardavimą.
- Parodymas (arba vieta) reiškia sprendimą ir veiksmą parodyti gaminį vartotojams, ty fizinį gaminio judėjimą iš gamybos įmonės pas vartotoją. Vieta ir paskirstymas turi būti patogiausias klientams. Paskirstymo kintamieji taip pat apima daugybę kintamųjų: pristatymo būdą, transportavimą, atsargas, vietą, apimtį, aprėpties sritį arba aprėpties sritį.
Tačiau susiduriama su tuo, kad nuolat kintančios rinkodaros koncepcijos nebeatitinka tradicinių 4P elementų. Tai ypač akivaizdu paslaugų pramonėje, kuri dominuoja išsivysčiusiose šalyse. Todėl dabar šioje srityje dažniau naudojamas 6P modelis: produktas, kaina, distribucija, rėmimas, personalas, procesas.
- Personalas ar kiti darbuotojai yra įmonės žmogiškieji ištekliai. Jei darbuotojai bus iniciatyvūs, nuolat tobulės, laisvi diegti naujoves ir iniciatyvūs, jie pasieks geriausių rezultatų.Šis procesas yra pastangų pavertimo paslaugų teikimu procesas.
- Taigi, kai dabar kalbame apie 6P elementus rinkodaroje, elementų jau yra daugiau. Vienas iš naujausių elementų, angliškai vadinamas PURPLE COW, reiškia išskirtinumą. Svarbu atrasti kiekvienos paslaugos ar prekės išskirtinumą ir pranašumą. Galima rasti ir iš daugiau priemonių sudarytus nagrinėjimus, tačiau šie pagrindiniai.