Kiekvienam, perkančiam automobilį, gali kilti klausimas, kokį variklį pasirinkti. Tai ypač aktualu perkant naudotą automobilį. Ekspertai ragino nepasikliauti vien tik degalinės ekrane rodomais kainų rodmenimis ir siūlo svarbius veiksnius, į kuriuos reikėtų atsižvelgti priimant sprendimą.
Dyzelinas ir benzinas šiandien yra pagrindiniai mūsų automobilių pramonės varikliai, ir abu yra vidaus degimo varikliai. Yra daug ginčų ir ginčų dėl dyzelinių ir benzininių variklių, nes jie abu turi privalumų ir trūkumų. Dyzeliniuose varikliuose degalams deginti naudojama slėginio uždegimo technologija. Tai yra, dyzeliniame variklyje degalai įpurškiami į slėgio kamerą esant labai aukštam slėgiui ir suspaudžiami suspaudimo kameroje. Tada atsiranda uždegimas. Tačiau skirtingai nuo dyzelinių variklių, benzininiams varikliams taikoma kitokia technologija, vadinama kibirkštinio uždegimo technologija. Jame yra žvakė, kuri po kiekvieno suspaudimo smūgio įsižiebia. Dyzeliniai varikliai sunaudoja 30% mažiau degalų nei benzininiai, kad sumažintų kenksmingą teršalų kiekį. Tačiau dyzelinas yra pavojingesnis kietųjų dalelių, išsiskiriančių iš ore pakabintų dyzelinių variklių, požiūriu. Tai sukelia tam tikrų kvėpavimo problemų, nes ji linkusi kauptis mūsų plaučiuose.
Atvira profesionalams: universalių patarimų nėra
Įvertinę laiką, kurį planuojate perkamu automobiliu praleisti, pasirinkimas bus lengvesnis. Jei planuojate nuvažiuoti apie 10 000 kilometrų, benzininis variklis bus naudingesnis. Benzinu varomi automobiliai nereikalauja didelės priežiūros, o ir reikalavimai varikliui nėra aukšti. Perkant naudotą automobilį su benzininiu varikliu galima ir šiek tiek sumažinti važiavimą, net jei reikia daugiau degalų. Su daugiau degalų pati mašina atpigs Variklis dėvisi mažiau, dėl to pats automobilis vertingesnis.Jei gyvenate užmiestyje ir važiuojate nuo 200 iki 30 tūkst. metrų, tada jūs apsvarstykite automobilius su dyzeliniais varikliais, sako ekspertai. Dyzelinis variklis yra vidaus degimo variklis, kurio degalams naudojamas dyzelinas. Dyzeliniai varikliai yra labai efektyvūs. Dyzelinio variklio degimo procesas vyksta pagal kitokią technologiją. Jis paima orą, kuris suspaudžiamas iki 200 barų, o degalai įpurškiami į orą esant išsiplėtimo eigai. Esant aukštam slėgiui ir temperatūrai, vyksta savaiminis užsidegimas. Todėl dyzeliniam varikliui nereikia uždegimo žvakės. Taigi su varikliu susijusių su žvakėmis susijusių problemų nėra. Kadangi jame nėra specialios uždegimo sistemos, sudėtingumas sumažėjo.
Dyzeliniai varikliai turi labai aukštą šiluminį efektyvumą ir didesnį suspaudimo laipsnį
Dyzelinius variklius sunku užvesti, nes norint įveikti šį didesnį suspaudimo laipsnį, reikia daugiau pastangų. Kadangi jis turi didesnį sukimo momentą, jis gali lengvai ištraukti kai kuriuos sunkius daiktus. Dar vienas privalumas – dyzelinius variklius galima nesunkiai įkrauti turbokompresoriais, nes dyzelinių variklių cilindruose nėra kuro. Todėl turbokompresorius gali ištraukti kuo daugiau oro nesukeldamas jokių problemų. Tačiau dyzeliniai varikliai yra triukšmingesni ir reikalauja dažnos priežiūros, tačiau dyzelinas yra pigesnis už kitus degalus. Benzininis variklis taip pat yra vidaus degimo variklis, kurio degalams naudojamas benzinas. Tai skirtingas kuro ir oro maišymo būdas. Degimo procesui pradėti naudojama žvakė. Benzininiame variklyje prieš suspaudimo procesą iš anksto sumaišomi degalai ir oras. Kadangi jame naudojama uždegimo žvakė, vidaus degimo procesas vyksta sklandžiai. Todėl vairavimas benzinine transporto priemone suteikia mums malonių įspūdžių. Pagrindinis benzino naudojimo pranašumas yra pigesnis nei bet kuris kitas kuras. Be to, benzininiai varikliai yra lengvesni nei dyzeliniai. Tačiau benzininių variklių rida yra palyginti mažesnė. Be to, benzininiai varikliai turi daugiau gaisro pavojų. Kai sumažėja apkrova, benzininis variklis yra daug geresnis, nes jame gerai sumaišomi degalai ir oras.